Wie schrijft hier ook eens zijn/haar woonervaringen?

Woonervaringen

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

                                                                                    

                               Wij wonen in de toren. Het wonen op zich in de Graaf Florishof is voor ons een genoegen en op 10-hoog voegt het ook nog een extra dimensie toe. Het uitzicht is er schitterend. Mooie wolkenpartijen die voorbij drijven; vogels die in formatie vliegen; ballonnen die heel mooi zijn te volgen evenals vuurballonnen.

   

Natuurlijk is er ook meer wind maar binnenkort hopen we daar minder last van te hebben als er een glazen schuifwand is geplaatst.

Deze is inmiddels geplaatst en zie hier het resultaat.

Een prettige bijkomstigheid zijn alle winkels beneden aan het plein. Op woensdag een gezellige markt ; de bibliotheek en voor ouderen de ouderenwinkel .  Wat ons verraste is dat het hier lekker rustig is, zowel binnen als buiten. De appartementen zijn goed geïsoleerd. Van buren hoor je niets, tenminste wij niet.

Helaas waren er in het begin hier en daar wat mankementjes maar die zijn inmiddels grotendeels hersteld neem ik aan. Bij ons betrof het lekkage in de woonkamer maar dat is goed opgelost.

                                                              

 Een raam wat vervangen moest worden en dat was een gevaarlijk karwei.

     

Soms werkt de lift even niet maar dat is tegenwoordig minder frequent dan in het begin. Bovendien wordt de storing meestal snel opgelost. Ook de hondenuitwerpselen zijn nu blijkbaar verleden tijd. Dat was niet echt lekker. Ze worden nu blijkbaar keurig uitgelaten op de daarvoor bestemde plaatsen. 

                                                 

De hoogste etages zijn ook in trek bij de grasvliegjes. Deze zaten met duizenden buiten op de ramen en muur maar helaas wisten ze ook binnen te komen en dat was ook met honderden zo niet duizenden.

                    

De stofzuiger was er goed voor. Inmiddels zijn alle naden en kieren dicht gekit maar desondanks kwamen die beestje nog steeds binnen. Op dit moment ( 23-10-2010) is het nagenoeg afgelopen. De vliegjes hebben zich teruggetrokken in de spouwmuur en wellicht andere ruimtes zodat we volgend jaar in september afwachten met hoeveel ze dan zijn.  Het is te hopen dat er preventief iets wordt ondernomen vanaf de buitenkant want het is een grote plaag. Tot zover mijn ervaringen.

4 februari 2011

Inmiddels is er ook een negatieve ervaring ontstaan en wel met Ieder1. In de winter van 2009 was het ons opgevallen dat de verwarming in het achtergedeelte van de woonkamer ontoereikend was. We hebben een elektrische verwarming erbij aangeschaft....belachelijk dat zoiets nodig moet zijn. We hebben dit direct aangekaart bij Ieder`1. In de zomer van 2010 is hier iemand van van Dorp geweest die de kamer heeft opgemeten en deze man kwam tot de slotsom dat de convector veel maar dan ook veel te weinig capaciteit heeft om de ruimte te verwarmen. Daarna hebben we niets meer vernomen.  Op 24 oktober 2010 heb ik me schriftelijk tot Ieder1 gewend met het navolgende bericht:

Met de winter in aantocht sturen we onderstaande mail, die hier en daar inmiddels is achterhaald, nogmaals ivm de nog steeds bestaande klacht.

 Maanden geleden is hier iemand van v.Dorp geweest en heeft de eetkamer gemeten. Hij kwam tot de conclusie dat de verwarming, zoals die daar is geplaatst, onvoldoende capaciteit heeft. Daarna hebben we niets meer vernomen. We zouden toch wel graag willen dat hier iets aan gedaan wordt. Nu gebruiken we tijdens de koude herfst- en wintermaanden een elektrisch kacheltje als bijverwarming en dat is toch te gek!!!

Het is nu inmiddels 4 februari en nog steeds gebeurt er niets.....alleen loze beloften. We hebben gemerkt dat mensen uit hun app. worden gezet als ze de huur niet betalen maar hoe zit dat als Ieder1 niet aan haar verplichtingen voldoet?? Moeten we ons dan tot andere organen wenden zoals Radar of i.d.??

ANTWOORD:

ma 7-2-2011 12:00 

De analyse naar aanleiding van de inventarisatie met betrekking tot de verwarming is nagenoeg afgrond.

 Binnenkort ontvangt u een brief van Wb1 met verdere informatie inzake de stand van zaken en eventuele vervolgacties.

 25/02

...nog steeds niets

26-09-2011

In de maanden mei-juli 2011 zijn de radiatoren vervangen door grotere. Het resultaat moet blijken als de winter voorbij is maar we hebben goede hoop.===========================

Aan het probleem grasvliegjes is nog niets gedaan en dus zitten we weer volop met die troep. Het kost ons veel tijd en het vergt veel van je zenuwen en ook fysiek ondervinden we er problemen van. Er is hier iets niet goed want zoals we hebben begrepen zijn wij de enigen waar die vieze beestjes binnen komen. De eenvoudige oplossing van muggenmelk dat werd gesuggereerd is hier niet van toepassing; dit is een veel ingewikkelder probleem maar daar kom je pas achter als je er zelf mee wordt geconfronteerd en serieus gaat zoeken wat grasvliegjes eigenlijk zijn.

Deze foto heb ik vanmorgen vroeg gemaakt want ook 's nachts blijken ze gewoon door te gaan.

      

29-10-2011

Inmiddels is de heer van Dongen van Ieder1 hier geweest en vandaag telefoontje van Edo gehad die morgen komt om te kijken of er ergens nog openingen zijn. Daarna zal worden gekeken hoe de cluster van de grasvliegjes te behandelen is. 

Maar........problemen zijn er om opgelost te worden.

 herfst 2012.

De vliegjesplaag is bijna verleden tijd. Doordat de Karel de Grotelaan is veranderd en het gras tussen de flats daar is vervangen door nieuw gras waren er dit jaar niet veel vliegjes. Helemaal zijn ze nog niet weg maar toch... Gelukkig heeft Edo alle kleine overgebleven gaatjes alsnog gedicht en daarna kwamen de beestjes niet meer binnen.

april 2014

 

Inmiddels zijn we een paar jaar verder en de vliegjes hebben ons niet in de steek gelaten. Verschillende mensen op de hogere verdiepingen hebben er nu ook last van. Er schijnt niets aan te doen te zijn. Er zijn enkele bewoners die een gordijn/laken voor hun balkon hebben gehangen om de vliegjes buiten de deur te houden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                             

 

 

Dinsdag 15 februari

We hebben Interactieve TV aangevraagd en komen op de glasvezel bij de KPN. Er is een afspraak gepland voor maandag 7 febr. De man komt hier maandag een uur te laat. Na wat inspectie en dingetjes uitpakken komt hij met de vraag of Glashart al heeft gecheckt of  de waarden goed zijn. Nee dus. Oke dan kan ik niet verder en gaat aan het bellen naar Glashart. Hij krijgt te horen dat die misschien nog komen die middag maar misschien is te vaag dus hij vertrekt en heeft een nieuwe afspraak gemaakt voor woensdag 9 febr. 5 minuten daarna staan hier 2 jongemannen van Fiber-it aan de deur. Kijken in de kabelkast en komen tot de ontdekking dat de kabel is gebroken en denken dat de KPN-man dat gedaan zou kunnen hebben. Mijn naam is Haas. Ook die gaan weer aan het bellen en we krijgen te horen dat er woensdag iemand zal komen en wel om 8 uur. Nou liever wat later want er is iedere dag wel iets waarvoor je vroeg je bed uit moet. Okee dan om 9 uur. Zo gezegd zo gedaan en woensdag om 8.55u komen hier 2 monteurs van ......Ned.nl. Je kunt het als leek niet meer volgen maar allemaal huren ze een ander bedrijf in. Deze mannen komen tot de ontdekking dat de kabel die  gebroken is nu veel te kort is  en gaan op onderzoek uit om te zien of er ergens iets extra kabel over is zodat ze dat naar boven kunnen trekken. Dat blijkt na 45 minuten zoeken niet mogelijk. De kabel loopt vanuit de parkeerkelder naar de rechter/linker vleugel (hangt er vanaf hoe je staat) tot aan de Bibliotheek. Daar gaat de kabel ondergronds voor het gebouw langs om bij de dierenartsenpraktijk weer naar binnen te gaan en vandaar naar boven. Dus er moest iets anders op worden gevonden omdat het overgebleven stuk glaskabel te kort was om in het daarvoor bestemde kastje te worden gemonteerd. Er moest een nieuw kastje komen dat aan de andere kant van de kast werd gemonteerd. Al met al zijn ze hier van 9 uur tot 13.45u bezig geweest. Nu was het weer de beurt van de KPN. Die belde woensdagmiddag om 14u dat het wel wat later werd....hoveel later....misschien een uurtje. Ok maar weer. 15u weer een telefoontje....het valt allemaal wel tegen en het wordt nog later. Nou toen was ons geduld echt op en hebben we gezegd.....vandaag komt er niemand meer want we moesten ook nog eten en 's avonds bridgen. Een paar uur later een telefoontje van de KPN voor een nieuwe afspraak. Woensdag 16 febr om 12.30u. 13.u kwam de monteur. Ach ja die kunnen er niets aan doen maar de planners die op kantoor zitten zijn daar schuldig aan.

Na 2 uren werken en heel wat meters kabel erbij ging hij testen of alles het deed......nou natuurlijk niet. Hier geldt echt de wet van Murphy. Hij weer bellen met Glashart en hij vertrok. Na ca. 30 min. opnieuw 2 andere mannen van Fiber-It.....kijken in de kabelkast maar volgens hen was het goed en lag het bij de KPN. Vanmiddag een telefoontje gehad dat morgenmiddag de monteur van de KPN weer komt. We mogen hopen dat alles het dan doet maar we vrezen met grote vrees. Tsja een andere keus hadden we ook niet want toen we hier kwamen wonen moesten we nog een maand wachten op tv/internet en telefoonaansluiting en hebben toen tijdelijk voor digitenne gekozen maar dan heb je maar 25 zenders en met de glasvezel ruim 50 dus dat is nogal een verschil.

17 februari

14.40u telefoon. De KPN monteur of hij nu al kon komen ipv 15.30u. Altijd ik ben er. Al weer iemand anders, de 9e in rij, maar deze keer een geweldige monteur. Eerst even weer uitgelegd wat er allemaal aan de hand was en wat er nog moest worden gedaan. Hij had het snel door en ging aan de slag. Erg handig en snel was deze jongeman. Heeft een pluim verdiend!! Heeft alles keurig veranderd en dat was heel wat. Je hebt er zelf geen weet van. Helaas werken onze mails nu nog niet maar daarover maar even contact opnemen. Eindelijk is dan alles voorelkaar.

Zo ziet de kabelkast er nu uit.................wij zouden niet meer weten welke kabel waarvoor dient.

Helaas heeft de  monteur de plasticzak met nieuwe filters voor ons Eco systeem met alle afval van henzelf weggegooid en natuurlijk gaf de ketel een paar dagen later storing E80 aan. Maar weer nieuwe filters kopen dan.

 

Inmiddels zit de zomer van 2011 er al weer op. Er is ondertussen van alles gebeurd. Ik spreek niet voor iedereen en het is jammer dat niet iedereen voor zich iets te melden heeft.

In het voorjaar zijn er overal nieuwe radiatoren geplaatst met meer capaciteit. Dit is toch wel een bedankje waard.....bij deze dus.

We hopen dat iedereen het nu de komende winter aangenaam warm mag hebben. Ook in een appartement op de eerste etage zijn voorzieningen getroffen om daar de min-temperatuur naar de plus te krijgen.

Wie nog iets heeft te melden wordt hierbij uitgenodigd dit door te geven.

Maak jouw eigen website met JouwWeb